Dlaczego pozycjonowanie witryn internetowych powinno być na szczycie hierarchii wśród działań marketingowych każdej firmy? Ponieważ jest to najmniej nachalny sposób na dotarcie do użytkowników z ofertą. Potencjalny klient trafia na naszą stronę, gdy poszukuje konkretnych informacji. Nie odczytuje tego jako działań marketingowych, nie ma również odczucia, że są w jakiś sposób nachalne, jak choćby wyskakujące banery.
W jaki sposób prowadzić pozycjonowanie stron?
Możemy bezdyskusyjne działania stworzyć samodzielnie, jak: prowadzenie bloga internetowego eksperckiego, udzielanie wywiadów na inne strony w zamian za link prowadzący do firmowej witryny. Natomiast należy rozpocząć od starannego budowy treści, w których będą przewijać się słowa kluczowe, czyli słowa kluczowe wyszukiwane przez internautów w Google. Im dokładniej określimy frazy, najlepiej dwie albo 3-członowe, tym mamy mniejszą konkurencję. Zainteresowanie konkretnymi frazami możemy sprawdzić w planerze Google Adwords.
Dlaczego warto prowadzić pozycjonowanie lokalne?
Nawet w sytuacji działalności prowadzonych globalnie, dzięki dostępowi do internetu i usługach on-line, warto prowadzić pozycjonowanie lokalne, ponieważ klienci w wielu przypadkach poszukują usług, wpisując nazwę konkretnego miasta. O ile przykładowo siedziba naszej firmy znajduje się w Łodzi i tam jest zarejestrowana, warto wpisywać słowa kluczowe, tj.: pozycjonowanie stron Łódź.
O Czym jeszcze pamiętać?
Na pozycjonowanie pozycjonowanie witryn internetowych mają wpływ również bezdyskusyjne aspekty samej witryny: to jak szybko się ładuje, czy nie kopiujemy na niej treści dostępnych w sieci (Google obniża pozycję za tzw. duplicat content). Powinno się także zadbać o cachowanie, w tym celu można zainstalować specjalną wtyczkę. Istotne jest także, by nasza strona internetowa była czytelna na urządzeniach mobilnych, a nie wyłącznie deskopowych.
Dodatkowe informacje: pozycjonowanie stron www łódź.