Jak pozycjonuje się sklepy internetowe

Koszty pozycjonowania
Dlaczego pozycjonowanie witryn internetowych powinno być na szczycie hierarchii wśród działań marketingowych każdej firmy? Ponieważ jest to najmniej nachalny sposób na dotarcie do użytkowników z ofertą. Potencjalny klient trafia na naszą stronę, gdy poszukuje konkretnych informacji. Nie odczytuje tego jako działań marketingowych, nie ma również odczucia, że są w jakiś sposób nachalne, jak choćby wyskakujące banery.



W jaki sposób prowadzić pozycjonowanie stron?

Możemy bezdyskusyjne działania stworzyć samodzielnie, jak: prowadzenie bloga internetowego eksperckiego, udzielanie wywiadów na inne strony w zamian za link prowadzący do firmowej witryny. Natomiast należy rozpocząć od starannego budowy treści, w których będą przewijać się słowa kluczowe, czyli słowa kluczowe wyszukiwane przez internautów w Google. Im dokładniej określimy frazy, najlepiej dwie albo 3-członowe, tym mamy mniejszą konkurencję. Zainteresowanie konkretnymi frazami możemy sprawdzić w planerze Google Adwords.

Dlaczego warto prowadzić pozycjonowanie lokalne?

Nawet w sytuacji działalności prowadzonych globalnie, dzięki dostępowi do internetu i usługach on-line, warto prowadzić pozycjonowanie lokalne, ponieważ klienci w wielu przypadkach poszukują usług, wpisując nazwę konkretnego miasta. O ile przykładowo siedziba naszej firmy znajduje się w Łodzi i tam jest zarejestrowana, warto wpisywać słowa kluczowe, tj.: pozycjonowanie stron Łódź.

O Czym jeszcze pamiętać?

Na pozycjonowanie pozycjonowanie witryn internetowych mają wpływ również bezdyskusyjne aspekty samej witryny: to jak szybko się ładuje, czy nie kopiujemy na niej treści dostępnych w sieci (Google obniża pozycję za tzw. duplicat content). Powinno się także zadbać o cachowanie, w tym celu można zainstalować specjalną wtyczkę. Istotne jest także, by nasza strona internetowa była czytelna na urządzeniach mobilnych, a nie wyłącznie deskopowych.
 

Dodatkowe informacje: pozycjonowanie stron www łódź.