Dobra księga identyfikacji

Sporządzanie księgi identyfikacji
Przy specjalistycznym projektowaniu logo mamy do czynienia z tak zwaną księgą znaku. Jest to księga identyfikacji wizualnej, która opisuje wszystkie szczegółowe elementy powiązane z projektem logo i wszystkich późniejszych materiałów reklamowych, które będą opatrzone tym logotypem oraz innymi znakami firmowymi. Księga taka jest w wielu sytuacjach integralnym elementem wchodzący w skład identyfikacji wizualnej, ale nie każda firma kreuje sobie księgę znaku.



Są takie firmy, które zamawiają logo, niemniej jednak bez księgi znaku, bo w ich firmach logotyp nie będzie szeroko wykorzystywany i nie mają zamiaru przenosić go na różne materiały, bo firma jest raczej niewielka i po prostu nie ma takich zaleceń. Przygotowanie logotypów wraz z księgą znaku jest kosztowne. Kosztuje to zdecydowanie więcej niż sam logotyp bez takiej księgi znaku. Koszt w tym przypadku wynosi przynajmniej kilka tyś. pln. Zdarzają się również takie realizacje, w których cena dochodzi do kilkudziesięciu tysięcy złotych za logo wraz z księgą znaku. Cena księgi jest różna w współzależności od tego, kto wytwarza logotyp i przygotowuje tę księgę.

O ile jest to profesjonalna agencja reklamowa, w której pracują specjaliści z branży, to zwykle cena będzie dosyć wysoka. Jeżeli już jest to grafik freelancer, który nie ma takich dużych kosztów prowadzenia firmy, to cena będzie zdecydowanie niższa. Aczkolwiek nie jest to regułą, bo nierzadko dobrzy freelancerzy również wymagają za swoją pracę dużego honorarium. Księga znaku logo kosztuje zwykle mniej więcej 5 do 10 000 pln. To jest taka uśredniona cena, z jaką najczęściej można się spotkać na rynku. Oczywiście mogą być także wyjątki, gdzie księga wizerunku firmy będzie tańsza albo droższa. Wszystko zależy już tutaj od specyfiki działania danej firmy i od tego, kto para się projektowaniem logo i wszystkich tych elementów oraz dodatkowo na ile projektant wyceni własną pracę.

Sprawdź tutaj: poczytaj