Jak promować w sieci stronę firmową?

Jednym z kanałów w marketingu internetowym jest aktualnie pozycjonowanie. Są to działania realizowane przez pozycjonera albo inną osobę związaną z marketingiem internetowym, które mają na celu promowanie strony w wyszukiwarce, w wynikach bezpłatnych. Aby jednakże strona dotarła do możliwie jak największej liczby osób potrzeba pozyskać jak zdecydowanie najlepsze pozycje dla fraz podstawowych strony.

Pozycjonowanie dokładnie tak samo jak inne działania marketingowe musi być poprzedzone nakreśleniem adekwatnej strategii i planem działania. Nie jest to jednakże możliwe bez stworzenia audytu SEO. Czym jest audyt SEO? Audyt SEO wykonywany obowiązkowo na początku współpracy, a na prawdę często wręcz przed rozpoczęciem działań. Jest podparty staranną analizą strony oraz profilem linkowania, a na prawdę często też analizą konkurencji. Zawiera on listę rekomendacji, jakie mają być wdrożone na stronę albo prowadzone w ramach pozycjonowania. Zdarza się, że są one rozłożone w czasie, żeby osiągnąć lepsze efekty. Po weryfikacji audytu przez klienta pozycjoner może przystąpić do ich wcielania w życie. W trakcie okresu pozycjonowania audyt taki może być cyklicznie przeprowadzany w odpowiednich odstępach czasu, tak aby zaimplementować działania do bieżących efektów. Co można znaleźć w tym audycie? Wśród rekomendacji zawartych w audycie SEO mogą znaleźć się zmiany w ramach optymalizacji strony tj. m.in. zmiany w zakresie meta tytułów i opisów, treści strony, opisów towarów, nazw towarów, adresów URL, czy prędkości strony. Zalecenia mogą dotyczyć również profilu linkowania, oraz innych wskazań i cennych porad dla klienta. To, co znajdzie się w takim audycie, zależy w sporej mierze od fantazji pozycjonera. Jakie narzędzia używane są do audytu? Oczywiście dla dokładniejszych pomiarów i bardziej szczegółowej analizy strony pozycjoner używa wiele narzędzi, począwszy od analityki internetowej, skończywszy na audytorach stron. Niektórenarzędzia są całkiem darmowe, zwłaszcza te udostępniane przez firmę Google, jak Google Search Console i Google Analytics. Polecana strona: presell linki.