Spójność ze schematem graficznym, który obejmuje schematy barw i rodzaje fontów, jest kluczową częścią procesu budowania marki. Twoje logo i projekt graficzny powinny być powtarzane we wszystkich prezentacjach medialnych, od druku po witryny internetowe. Klienci zazwyczaj wyrabiają sobie pierwsze złudzenie o firmie na bazie jej logo. Jest to zwłaszcza prawdziwe w erze cyfrowej, gdzie ludzie prawdopodobnie najpierw wynajdą Twoją firmę w internecie. Znaczenie logo Logo to najlepsza identyfikacja wizualna firmy. Projektowanie logo powinno rozpocząć się od określenia jego kształtu. Kształt logo wpływa na to, jak konsumenci postrzegają Twoją organizację, jej produkty, a nawet zachowanie. Kształt logo odgrywa dużą rolę w postrzeganiu organizacji przez konsumentów, ale może być też podkreślany lub osłabiany przez towarzyszące mu obrazy wizualne w reklamie. Wynika to z tego, w jaki sposób wizje mentalne są przetwarzane przez odbiorcę. Generowanie obrazów mentalnych odbywa się w czymś, co psychologowie nazywają szkicownikiem wizualno-przestrzennym pamięci roboczej. Szkicownik ten może być ograniczony, jeśli przeciwstawne obrazy wizualne lub nagłówki reklam różnią się od wnioskowania na podstawie kształtu logo. Okrągłe lub kanciaste kształty logo są bardziej zauważalne dla klientów. W dodatku użytkownicy są bardziej skłonni zapłacić za produkt, jeśli skojarzenia dotyczące kształtu logo były zgodne z informacjami słownymi zawartymi w reklamie. Projekt logo powinien być skrupulatnie przemyślany, gdyż ma on wpływ na postrzeganie firmy przez klientów.
Polecana strona: evito.pl